Negyedik napja elérhetetlen a weboldal, ahol ellenőrizni lehetett, nem tűnnek-e el késő vonatok a vonatinformációs rendszerből

közlekedés

Negyedik napja elérhetetlen az Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer (EMIG). A weboldalon továbbra is egy üzenet fogadja a látogatókat, miszerint az oldalon karbantartást végeznek.

Az EMIG június 13-án állt le. Miután beszámoltunk a hírről, a MÁV vezérigazgatója „téves információk terjesztésével” vádolta meg lapunkat. Hegyi Zsolt a Facebookon azt írta, hogy a vonatok késéseit továbbra is lehet követni, azokat ugyanis a Vonatinfó rendszerében vezetik. Cikkünk fő állításáról, az EMIG leállásáról azonban semmit sem írt.

Bár az EMIG leállásával kapcsolatban már június 13-án kérdéseket küldtünk a MÁV-nak, választ a mai napig nem kaptunk. A vasúttársaság egy külön levélben reagált a cikkünkre. Megküldték nekünk Hegyi Zsolt közleményét, aminek kérték a feldolgozását.

Időközben egyébként a második nyári hétvégén is összeomlott a balatoni vasúti közlekedés. Vasárnap délután ugyanis lerobbant egy motorvonat Máriahullámtelepnél.

Jegyvizsgáló az abaújszántói vasútállomáson
Fotó: Bankó Gábor/444

Az EMIG leállása azért hírértékű, mert ez az a rendszer, amiben az összes, Magyarországon közlekedő mozdony látszott. Még azok is, amiket útközben átszámoztak.

Az átszámozás jelensége a pünkösdi hétvége vasúti káoszában jelent meg. Vitézy Dávid azt állította, Lázár János közlekedési miniszter utasításba adta, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben.

A műveletet két módon hajtották végre. Vagy nem írták ki a MÁV-appban, mikor indult el a késő vonat vagy átszámozták útközben. Az átszámozott vonatokat ugyanis nem mutatja a vonatinformációs rendszer, így azt sem lehet látni, ha késnek.

Mivel az EMIG-ben az átszámozott vonatokat is látszódtak, ellenőrizni lehetett, hogy tényleg eltűntek-e késő vonatok a vonatinformációs rendszerből. A honlap leállása miatt jelenleg ezt nem lehet megtenni.

Kapcsolódó cikkek