A Fidesznek 14 év alatt sem sikerült érdemben javítani a nagyvárosok vasúti közlekedését

közlekedés

Cikk ajándékozása

A cikkek megosztásához Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha még nincs ilyen előfizetésed, a Csomagok között válts most magadnak egyet. Ha már van, lépj be a fiókodba!

Lázár János keddi videójában arról beszélt, hogy azért állnak a vasútfejlesztési projektek, mert a Tisza Párt rátámadt a magyar vasútra. A közlekedési miniszter szerint Magyar Péterék az Európai Néppárton keresztül nyomást gyakoroltak az Európai Beruházási Bankra, hogy Magyarország ne kaphassa meg az 500 kilométernyi vasúti pálya felújításához szükséges hitelt.

Lázár felelősséghárítása már elsőre is nevetségesnek tűnik, de ha megnézzük a Fidesz-kormányok vasútfejlesztési eredményeit, még nevetségesebbé válik. Amikor ugyanis összehasonlítjuk a 2010-es és a 2024-es menetidőket, azt látjuk, hogy a Fidesz már a Tisza Párt megjelenése előtti 14 évben is képtelen volt a magyar vasút érdemi fejlesztésére.

Lázár János
Fotó: Kristóf Balázs/444

Az összehasonlításhoz a Fidesz hatalomra kerülése előtti utolsó, 2010-es menetrend és a Tisza berobbanása előtti utolsó, 2024-es menetrend adatait vizsgáltuk meg. Kigyűjtöttük, hogy a két vizsgált évben mennyi idő alatt lehetett eljutni vonattal a fővárosból a megyei jogú városokba. Csak azokat a településeket néztük meg, amik már 2010-ben is megyei jogú városi ranggal rendelkeztek, így Baját és Esztergomot kihagytuk.

Mivel a megyei jogú városok általában a vasúti fővonalakon találhatóak, módszertanunk kifejezetten méltányos volt a Fidesszel, mert a kormány mindig a fővonalak fejlesztését priorizálta a mellékvonalakkal szemben. A legrosszabb állapotban lévő, évtizedek óta elhanyagolt vonalak adatait meg sem vizsgáltuk. Az adatok azonban így is elkeserítő képet mutatnak a magyar vasútról.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Ezt a cikket teljes terjedelmében csak előfizetőink olvashatják el. Légy része a közösségünknek, segítsd a 444 működését!

Már előfizetőnk vagy?
Jelentkezz be!
Kapcsolódó cikkek