„Kilencre vagy fél tízre érek be? Pont leszarom” – kiabálta a telefonba mellettem egy fiatal nő szeptember 18-án.
Bő két hónap eltelt a kaotikus első reggel óta, az 1-es vasúti fővonalon azonban még mindig pótlóbuszok szállítják az utasokat. Habár a sofőrök már nem tévednek el, és a buszok is kevésbé zsúfoltak, az ingázás a fővárosba továbbra is sokkal kényelmetlenebb és lassabb, mint vonattal lehetne.A felújítás harmadik szakasza november 18-án kezdődött, azóta újra járható az egyik vágány Biatorbágy és Szárliget között. A jelenlegi menetrend alapján óránként egy nemzetközi járat halad át a szakaszon, illetve néhány reggeli és délutáni személyvonat. Mivel előbbiek csak Tatabányán állnak meg, az agglomerációban élők vagy az értelemszerűen zsúfolt személyvonatokkal utaznak, vagy pótlóbuszra szállnak.
Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!
Már előfizetőnk vagy?Hétfőn megkezdődött az 1-es vasútvonal felújítása. Megnéztük, mi várta az ingázókat az első reggelen. Pótlóbuszunk nemcsak zsúfolt volt, hanem késett is, miközben egy állomást kihagyott.
A Budapest-Hegyeshalom-Rajka vasútvonal Trianon óta Magyarország legfontosabb közlekedési folyosója. A pálya rossz állapota miatt sebességkorlátozást vezettek be rajta, Lázár pedig tisztogatásba kezdett a történtek miatt.
Az InterCityknél és a személyvonatok többségénél viszont marad a pótlóbuszozás.
A Közlekedő Tömeg civil szakmai szervezet szerint a Biatorbágy-Szárliget szakaszt az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, emiatt a síneket rögztíő csavartiplik egyszerűen elporladtak.
A MÁV-ból és a minisztériumból is többeket kirúgtak, amiért sebességkorlátozást kellett bevezetni az 1-es fővonalon.